piatok 21. júla 2017

Alonso a McLaren. Spojenectvo predurčené k trápenie?

Pred ôsmimi rokmi prestúpil do tímu McLaren ako muž, ktorý v F1 uťal nadvládu Michaela Schumachera. A od ktorého sa po dvoch tituloch v Renaulte čakali u britskej stajne ďalšie.

"vyfasoval" najsilnejší voz, ale rovnako sa trápil. McLaren angažoval aj neznámeho mladíka Hamiltona. Pilota, ktorého si od sport stavky útleho veku vychovával a hýčkal, a keď začal zachádzať výsledky ako Španiel, stal sa protežovaným.

Alonso sa búril, rozhádal s tímovým šéfom Dennisom, potopil tím ako svedok v špionážnej afére, zle hľadel aj na Hamiltona. Ich "vojna" došla tak ďaleko, že titul im vyfúkol tretí v rade, Kimi Räikkonen, a v stajni tak zostalo miesto len pre jedného z nich.Pre Hamiltona.

Po jedinom roku sa Alonso vrátil do Renaultu, ktorý medzitým stratil skorší lesk. Za dve sezóny prišli len dve výhry, z toho jedna pošpinená úmyselnou nehodou kolegami Piqueta v Singapure. Alonso ale ďalej od odborníkov aj sokov slýchal, že je tým najlepším pilotom. V chrbte mal navyše bohaté mecenáša, ktorí mu zaistili miesto vo Ferrari. Vyplatili Räikkönena, ktorý musel odísť, aby Alonso pre Ferrari získal titul.

Dvakrát sa o neho trhal do posledných pretekov, dvakrát márne. A tak keď sa talianska stajňa vlani zmietala vo vnútornej kríze, on napriek platnej zmluve "pláchl" a vstúpil druhýkrát do tej istej rieky.Krivdy boli zabudnuté, McLaren ho upútal staronovým spojenectvom s automobilkou Honda, ktorá ako za Sennových čias zase dodáva tímu motory.

Dočkal sa rozprávkové gáže, ktorá aj so sponzorskými "privyrobenie" činí 35 miliónov dolárov (druhý Vettel berie 28 a tretí Ham ilton 25 miliónov), úspech ale opäť neprišiel.

Začalo to už v predsezónnych testoch, v ktorých za podivných okolností vážne havaroval, a nestihol sa zotaviť do úvodného závodu v Melbourne. Už vtedy pri testoch ale on aj celý tím pochopil, že je u stajne čosi zle.Motory nefungujú, technika v McLarene kolabuje, monoposty sú ďaleko za najlepšími.

Vrchol prišiel v nedeľu v Kanade, kde od úvodných kôl Alonso od inžiniera počul nárek, nech šetrí palivo aj pneumatiky, zato on zlostne odpovedal: " teraz ma nechajte pretekať, užiť si to. Šetriť palivo sa bude až na konci Veľkej ceny. "Ciele sa ale nedočkal.


V polovici zašiel do boxov, neskôr zhovievavo hovoril: "Je lepšie, že problémy prichádzajú teraz, keď ešte nemôžeme bojovať s najlepšími."

Ako smutne musel hľadieť na Ferrari, ktoré znovu - tentoraz zásluhou Räikkönena - došiel na stupňoch víťazov. A on opäť čelil otázke, či neľutuje odchode? "Nie!"

Felipe Massa, jeden zo súperov, si však o jeho prestupe myslí svoje: "Niekedy je ťažké priznať chybu.A on ju urobil. "

Veď aj sám Alonso nedávno v stavkove bonusy rozhovore pre oficiálne stránky majstrovstiev na otázku, ako má vyzerať ideálny jazdec F1, odpovedal:" Občas musíte byť trošku herec, pretože prichádzajú situácie, kedy musíte byť falošní. "Je hercom aj teraz?

stavkovanie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára